Welke spellen zijn onder jouw leiding gemaakt, en wat zijn je gedachten erover?
Binnen Team Ninja was het vaak mijn rol om een bestaand spel over te zetten naar een ander systeem en het aan te passen voor een ander publiek. Ik bouwde voort op bestaand materiaal, maar dat betekent niet dat ik het gewoon kopieerde. Ik moest ervoor zorgen dat het op zichzelf waarde had, en dat het de spelers niet teleur zou stellen. Als spelers niet konden zien wat er anders was, zouden ze het spel niet kopen.
Precies. Als ontwikkelaar wil je soms iets oplossen of verbeteren, maar maak je je zorgen of het wel op de speler overkomt. Als je kijkt naar Super Mario Galaxy 210, dan is het kenmerkende element van dat spel dat je op Yoshi kunt rijden. 10Super Mario Galaxy 2: een actiespel dat in Japan in mei 2010 werd uitgebracht voor het Wii-systeem.
Toen Super Mario Galaxy 2 volgde op Super Mario Galaxy11 en Mario op de rug van Yoshi in beeld verscheen, maakte het spel een heel andere indruk dan de voorganger. 11Super Mario Galaxy: een actiespel dat in Japan in november 2007 werd uitgebracht voor het Wii-systeem.
Als je zegt, "Je kunt op deze planeet andere dingen doen", maar de actie lijkt op het eerste gezicht op die uit de voorganger, begrijpen spelers het niet. Dat heb ik geleerd van de manier waarop jullie Super Mario Galaxy 2 presenteerden. Ik had ook de leiding over het Nintendo DS-spel Ninja Gaiden Dragon Sword.12 Maar in het begin nog niet. Ze hebben me pas later op het project gezet. Zo van, "Het gaat niet zo goed, zorg dat het beter gaat!" 12Ninja Gaiden Dragon Sword: Een actiespel met ninja's dat in Japan in maart 2008 werd uitgebracht voor het Nintendo DS-systeem.
Dat klopt. Met de release van DEAD OR ALIVE Dimensions voor het Nintendo 3DS-systeem kreeg ik de kans om die eerdere ervaring goed te maken. Dit spel is geheel onder mijn hoede gemaakt, en volgens mij is het gelukt het soort spel te maken dat ik geschikt vind voor een portable spelsysteem.
Je kon DEAD OR ALIVE maken op de manier die je altijd geschikt vond voor een portable. Waren -behalve Ninja Gaiden - alle spellen waar je aan werkte bedoeld voor thuissystemen?
Ja. Bij een portable moet je bijvoorbeeld regelmatig punten hebben waarop je kunt stoppen. Wat dat betreft zijn vechtspellen geschikt voor handhelds.