Ik neem aan dat het moeilijk is om slechts in een paar woorden te zeggen waarom je het spel überhaupt wilde maken.
Dus samengevat zou je volgens mij kunnen zeggen dat het een spel is dat mooie herinneringen oproept bij iedereen die ooit een spel uit de Final Fantasy-serie heeft gespeeld?
Ja, dat vind ik wel mooi samengevat (lacht)! En nu is er een demoversie, dus er is geen enkele reden om het niet uit te proberen.
Nomura-san maakte deel uit van het team dat het spel heeft gemaakt. Heeft hij als creatief directeur nog specifieke adviezen gegeven of verzoeken ingediend die je zijn bijgebleven?
Nou, over de inhoud had hij uiteraard genoeg te zeggen, maar hij had ook veel ideeën over hoe we het spel aan de man zouden kunnen brengen. Sterker nog, hij was degene die de slogan bedacht, die ik net noemde. Hij heeft ook de verpakking gecontroleerd en kwam met het plan om de woorden “theatre” (theater) en “rhythm” (ritme) te combineren in de titel “Theatrhythm”.
Het was ook Nomura die als eerste met het voorstel kwam om een demoversie beschikbaar te stellen. Hij zei: “Als we mensen zover kunnen krijgen om het uit te proberen, zullen ze al snel inzien hoe goed het is!” Ik werd vaak opeens door hem gebeld, als hij weer eens een idee had gekregen (lacht).
Het klinkt alsof je idee heel wat indruk op hem heeft gemaakt. Je hebt iets vervaardigd wat hij graag zelf had gemaakt, en zodra hij het zag, begon hij ideeën aan te dragen en betrokkenheid te tonen.
Ik ben ontzettend dankbaar voor zijn betrokkenheid. Er zijn vast mensen die liever de vrijheid hadden gehad om het spel te maken zoals zij dat zouden willen, maar mijn doel was om een product te maken dat de indruk wekte dat het door iedereen was gemaakt. Al zijn input was welkom en ieder stukje advies van zijn kant is nuttig gebleken.