I'd Bet On This Hardware
Now, about the Nintendo 3DS system. The first time you saw it, what did you think?
I thought, "Whoa!" I really did. Then, for a moment, I wondered how the general public would take it. I thought there'd probably be comments from people about how 3D can strain your eyes, etcetera, but I thought that the impact would more than make up for it. In that instant, I thought, "I'd bet on this hardware." Then, I thought I wanted to prepare several titles at LEVEL-5, beginning with Professor Layton and the Mask of Miracle (this game is currently only scheduled to be released in Japan).
Now that you mention it, you announced six titles for us, even though we hadn't requested it.
Yes. (laughs) About those other titles… I wanted to be able to supply good software at an early stage, so I thought about what sort of things it would be nice to have for the Nintendo 3DS system and came up with this product lineup. For example, we switched the product called Fantasy Life24 from the Nintendo DS system to the Nintendo 3DS system. 24 Fantasy Life: A fantasy RPG. Announced at Nintendo World 2011, and scheduled to be released for the Nintendo 3DS system.
So you switched something you'd created for the Nintendo DS system to the Nintendo 3DS system.
Yes. I felt that that game was highly compatible with the three-dimensional feel of the Nintendo 3DS system, and with its advanced network function. I went through all the projects that we had thought would be interesting and were already started, in order to picture which would be fun to have for the Nintendo 3DS system. And then it turned out that almost all of them would go over well.
Ah, I see: after you'd thought about it a while, you thought they'd all be good on the Nintendo 3DS system, so as a result, you ended up with lots of titles lined up for the Nintendo 3DS system.
That's it. The moment I fell in love with the Nintendo 3DS system, I decided, privately, that I'd be with it from the beginning. I wanted LEVEL-5 to be a firm part of the image of the Nintendo 3DS system, as a game publisher, from the very first stages. So we are creating the games with the idea that it would be good to muster the whole company and become the manufacturer who draws the best performance from the Nintendo 3DS system.
One was its appeal as a must-have gadget. I consider the Nintendo DS and Nintendo DS Lite systems two different things. The Nintendo DS system is gaming hardware, but the Nintendo DS Lite system is a must-have gadget. When I looked at it from that perspective… You know, the Nintendo 3DS system lets you see things in 3D, right where you are. It's very "in the moment," and I thought it would probably become a popular gadget, just as the Nintendo DS Lite system had.
If the Nintendo 3DS system becomes something that everyone talks about, and if it's passed on from person to person, then the software released for it may very well also be talked about.
I think that "whoa!" will probably make the Nintendo 3DS system into such a gadget. Even people who aren't interested in games may decide to buy it just because they want to experience that "whoa!" moment.
And even if they don't buy it soon, if someone walks around with theirs, at least, the possibility that they'll see the Nintendo 3DS system is high.