What is crucial to the Tales series that simply cannot be dispensed with?
But the bad guys don’t have a completely evil heart. They have their own reasons for what they do. They think, “We have to do something about the way the world is.” The protagonists, however, think, “No, that isn’t right,” so their views are opposed. We try not to make it one-sided.
One characteristic is you try to present a different world from the one in which there is clear good and evil and in the end you defeat evil and justice triumphs.
History is written by winners, so the side that wins says the other side was evil.
We try not to change our schema within which the opposing side always has its own reasoning. I don’t think of the games we make as role-playing games (RPGs). You don’t enjoy a role, but rather a character. In other words, the protagonist isn’t a stand-in for you, but is a character with his or her own personality, so I think of the games as character-playing games.
An “RPG of Discovering the Meaning of Life.” The theme is searching for yourself. As a game that originally came out in 2005, it marked the tenth anniversary of the series, so it was a milestone at which we tried what we hadn’t been able to do before. For the first time in the series, we developed the scenario wondering if we could have a really selfish protagonist and if we could structure it so the players would stick with it to the end even if they didn’t like the protagonist.
The main character, Luke, is a spoiled brat from a good family. He’s got money and status and he grew up getting everything he wanted, so he’s totally incapable once he’s out on his own. Along the way, he falls under criticism because one of his mistakes causes something awful to happen, but he just fires back, “It’s not my fault!” Everyone else in the five-person party says he’s no good. He wakes up eventually, and starts changing.
If players have to play that kind of character, I suppose they might take it as a reason to not like him.