When I think back to when I first got out of university, I began by making all kinds of things and showing them to people. Game design theory hadn’t progressed very far at that point, so I wondered, “Will my ideas really get across to people?”
Ahh... That expression really portrays the athletic club atmosphere of Team Ninja. (laughs)
Oh? (laughs) When you’re on a development team, you notice the moment you start making a game fun. You become aware of what you can do to make the game fun in a particular way.
Sometimes fiddling with just one thing makes a big change in the overall impression that the game makes. A real planner can pinpoint those critical places.
That’s right. I really enjoy how daily decisions result in steady improvement. This time, in making software for the Nintendo 3DS system, which was new hardware still under development, it was hard to see the goal, but as a game maker, it was fun.
After participating in several projects as a planner, in about my fourth year, I took full charge of one. That was the first time that I ever experienced being in a position to land a project by deadline. When we make a game, we often use the word “land,” because making a game is just like landing an aeroplane.