Now then, what would you say is the main appeal of this game for existing fans of the series?
I think it’s the all-star line-up of characters from previous titles in the series.
When we showed movies of the game to the audience, you could hear their shouts and exclamations every time a character came on screen.
We recently held an event at Odaiba (in Tokyo), and it was pretty incredible! (laughs) The audience’s reaction when the opening movie was played was amazing. They really revealed their emotional attachment towards these characters. They’ve been with these characters for a long time, after all, and had developed affection towards them. I started out as a character designer, so it always makes me really happy when players react well to characters.
And an “all-star” game like this is just the thing for players who feel that kind of affection, isn’t it?
Yes. This game’s plot is a little difficult, but I really think it develops in a way that fans of Kingdom Hearts will enjoy. A lot of complicated sub-plots are connected together, while I think the new mysteries that are introduced are also very interesting.
If bonds are revealed between plots that players thought were unconnected, I could see how this game could be quite refreshing for fans of the series.
I think so. We spoke earlier about “development in a restricted environment”, and how this is difficult. But when things click together in such a situation, it’s incredibly satisfying. Connecting mysteries and sub-plots in the game world is a similar feeling.
So you consider the two things to be similar challenges... I see. Now, this title is being released at a time when the situation for Nintendo 3DS is looking good, but it’s only come this far because of the wonderful support it’s received from so many people. In return, I want to create an equally good situation for everyone involved in video games. I’m really excited to see how players will respond to this game.
I’ve done everything I can. Now it’s just a matter of waiting for the game to be released and seeing how players react to it.
Yes, I do. This game’s development period was short for a Kingdom Hearts game, but we really put everything into it and didn’t cut any corners. I do feel a sense of completion and achievement.