Your history in game development began with arcade games.
The day came when home console games had displaced arcade games as the mainstream, so everyone started shifting in that direction. The first game I worked on was Ridge Racer10 for a home console. 10Ridge Racer: A racing game that appeared in arcades in Japan in 1993. The first game for home consoles was released in Japan in December 1994.
Was Ridge Racer the turning point at which you went from being mainly a designer to overseeing a game?
For Air Combat, you get in a fighter plane and shoot down enemies, which rouses a man’s spirit.
In other words, there are many similarities in the pleasurable feelings that arise in your head when you play.
But in the world of films, even if they treat completely different themes, a director—like Spielberg15, for example—might portray them in ways that are essentially the same. 15Steven Spielberg: An American film director and producer. He debuted in 1971 with Duel and has worked on many films spanning a wide variety of genres ever since, including such works as E.T., Close Encounters of the Third Kind, The Color Purple and Saving Private Ryan.
The themes are completely different and the visuals expressing them are different, but the mechanisms that move the emotions of the viewers are quite similar.
What was your impression when Nintendo first showed you the Nintendo 3DS system?
You mean the screen was like a window to another world with its own physical objects?