It seems like a new Ridge Racer game always comes out with the release of a new piece of hardware. It’s become a tradition. What does NAMCO pay particular attention to each time?
It’s a simple word, but we aim for speed. And the exhilaration that comes from that speed is where it all begins.
You want players to experience the exhilaration that comes from hurtling along at breakneck speeds. What themes did you work with this time in making a game for the Nintendo 3DS system?
It’s 3D, so we wanted to make the best use of that—for example, in scenes where the car in front of you gets hit, loses control, and flips back and bangs into the front of your car. We thought something flashy like that would be cool in 3D, and at first it actually was cool when we put in scenes like that.
Yeah. (laughs) I can understand why you might want to do that, but when a car cuts across you all of a sudden, it breaks your rhythm. We’ve always wanted players of a Ridge Racer game to get into a rhythm and enjoy that feeling of speeding along.
When you’re driving well in a racing game, you often get into an egoless state and rise above yourself.
When you get in that state, things like impact and flashy presentation becomes just a hindrance.
Yes. One stems from StreetPass.16 When you pass by someone you don’t even know, you pass your ghost data to them. 16StreetPass: A feature that allows users who enable it to walk around with their Nintendo 3DS system turned on to exchange game data with other Nintendo 3DS users that they pass on the street.
Yes. You can send it to them, and sometimes you receive ghost data from them. And you can race against that ghost data in StreetPass Duel.
When you pass by someone, you may exchange data, and then you can race each other’s ghost data anytime, anywhere.