This time might have been an unusual example, but since we were making two games at once, we divided it up, taking care of the final action bits in Resident Evil: The Mercenaries 3D and making graphics and other aspects of presentation in Resident Evil: Revelations.
The plan for Resident Evil: Revelations was moving along first, but we were putting a lot of work into the scenario and other aspects of the game, so it was going to take a long time to complete. However, we wanted to release something soon after the Nintendo 3DS system hit the market, so we started making and testing Resident Evil: The Mercenaries 3D - the game system of which was already pretty much in place. I thought Resident Evil: The Mercenaries 3D stood above Resident Evil: Revelations when it came to impact rather than fear, and there was a desire to see it become its own product, so it worked out perfectly.
You chose the genre that would be easier to pour a concentrated amount of content into in a shorter period of time. In a way, we are cooperating to spread the same platform - the Nintendo 3DS system - but at the same time we’re competitors. Timing is important in how you approach the players when taking a game to a new platform.
I saw all kinds of titles at Nintendo Conference 201012 and the Nintendo 3DS exhibition at Nintendo World 2011.13 They were all rival products, but looking on from the side, I thought, “We never thought of that, so I better pay attention.” (laughs) 12Nintendo Conference 2010: An exhibition for professionals in the gaming industry held at Makuhari Messe in Japan on September 29, 2010. 13Nintendo World 2011: An event held at Makuhari Messe in Japan for three days starting January 8, 2011.
There’s a limit to how much one person can do, but what lots of people can do together is amazing. The process up to completion is interesting. It would be fun to make that itself a game! (laughs)
The scale of game development today is so huge that you can’t help but wonder how your own work connects to that of others. It’s easy to lose sight of what the point of your work is within the context of the whole project. For that reason, how you operate is important for each person to be aware of his or her role. When that happens, making something is a lot of fun.