In closing, then, could you say a few words to the "PES" fans, and to those who love football but have never played a football game?
So when everyone plays the game you've created, you'd like them to feel the same surprise you felt when you first saw the Nintendo 3DS system.
Right. By and large, "PES" fans tend to really love football, and many of them actually play themselves. We created the game in such a way that even those fans would be able to experience new things when playing it. First of all, then, I'd love for them to see it. For the new players, I think there have conventionally been places that made them feel the operation skills required for football games were too difficult. This time, though, we've put in a competition function that utilises StreetPass10. So they can play a lot on their own, strengthen their team, and enjoy StreetPass matches. 10 A competition function utilising StreetPass: A StreetPass competition occurs when people with Nintendo 3DS systems pass near each other. When StreetPass occurs, players can enjoy the automatic competition between teams trained in the "Master League" mode of "PES 2011 3D - Pro Evolution Soccer".
Players who aren't good at playing against other people can choose to make their team stronger on their own, then take on other people via StreetPass. By the way, which do the long-term "PES" fans do more, play alone or against other people?
In other games, you've concentrated on a certain part and are satisfied with it, so you may not mind letting other people have other victories, but in "PES", the only index of evaluation is whether you've won or lost.
You mean that you've opened the door in a different way for people who love football but haven't played football games before, and are waiting for them to come in.
Even as we strive for the ultimate football game, we keep trying new ways to get football fans interested in playing our game.
It seems contradictory to say that you want people who've mastered "PES" to be even more satisfied with this, and also that you want to attract new players. But both really can be done.
That's right. In that sense, I think diversity is really important. I thought we had to have both realism and diversity.