Miracles and Coincidences
I have three questions for you to finish up. Could I ask you to say a few words to players of the original Tales of the Abyss who will be playing the game again on the Nintendo 3DS system, as well as to people who know about the Tales series but have never played Tales of the Abyss, and finally to people who have never played the series at all?
Okay. First, I hope that people who played Tales of the Abyss before will play it again on the Nintendo 3DS system. I think that since handheld game systems allow you to play games anytime, they are suited to RPGs in the first place.
You play handhelds by making use of small bits of time, so they’re good for long gameplay.
Especially for this time, I think players will discover new things that they never did on a home console when they play it on a totally new device. I think they will be able to experience a fresh feeling as the familiar cast of characters and story call forth new emotions on the Nintendo 3DS system. Even if they know the story, I hope players will enjoy how we changed the looks of Tales of the Abyss on Nintendo 3DS. Next, when it comes to those people who have played the Tales series but haven’t played Tales of the Abyss, it is the game we put the hardest work into, so I strongly hope they will try it out. This game was born in a convergence of miracles and coincidences.
In a burst of activity, you pulled off something that wouldn’t normally come together easily. It would be a shame if someone who loves the Tales series didn’t experience it.
Yes. And Tales of the Abyss is the game in the series with the most distinctive elements, so you may be able to see a new side of the series. I think players will realise just how much they can do in the game.
You want them to experience the greatest leeway in the series, offered by this game.
And finally, to people who have never played the series, I would like to mention as a reason for playing Tales of the Abyss on Nintendo 3DS, that until now this game has never appeared for another platform since its original launch. There were several talks about porting it in the past, but we turned them all down.
Exactly. We didn’t want to do it on any platform that wouldn’t offer a different style of play or another role. This time, we finally had the right environment for it. Tales of the Abyss isn’t exactly what you would call a classic Tales game, but it is the purest, so I hope people will play it as an entirely new game.
When you say that it is the purest, do you mean that because it has breadth even for a Tales game, it is - to put it another way - very representative of the Tales series, and achieves something the other games never attempted?
Yes. The biggest occurrence among the miracles and coincidences I mentioned earlier was having Bump of Chicken10 do the theme song. When we decided on the game’s theme, I really wanted them to do it, so I went uninvited to ask their record company. 10Bump of Chicken: A Japanese rock band.