Pleased to meet you too.
I’m here today to talk with Hazama-san, a producer at Square Enix, about his latest project, THEATRHYTHM FINAL FANTASY. Pleased to meet you.
If you mean playing them, I remember that my friends and I used to go to the arcade a lot on the way home from high school. Before that, I played console games from junior high school age onwards, but I didn’t have a console of my own, so that was always at friends’ houses.
I was obsessed with Mario Bros.1. I would just keep playing and playing until the mother of whichever friend it was would come and say, “Don’t you think your parents will be worried about you?” Then I would just grab the cartridge and move on to the next friend’s house... 1 Mario Bros. was an action game released on NES and in the arcades by Nintendo in Japan in 1983.
Is there anything in particular that has stuck with you from those early experiences?
I suppose that as a child I always saw games as something that had to be enjoyed with friends. I never thought of them any other way. It was probably because, like I said before, we never had a console at home.
I suppose that was why, when I first moved out of home, I spent all the money I earned on doing the things I had never been allowed to do before.
It seems so silly now... It was just little things like having bubble baths like the ones I’d seen in the movies, that sort of thing. (laughs) I mean, the best I could expect at our house from my parents was that the bath salts allegedly included the same ingredients as those of famous hot springs, you know?
I suppose you were just enjoying the feeling of having nobody to tell you what to do.