What does it feel like to compete with another player on the Nintendo 3DS system rather than the home console?
When you play against someone locally, it’s a lot of fun because you can see your opponent’s facial expressions and talk about the moves you have programmed on the bottom screen. Also, another great point is that you can play against people all over the world over the Internet, just with Nintendo 3DS. Our concept was making “the most accessible Tekken,” and we wanted to offer something really high quality, both in terms of the game and the movie. After all we had to make it live up to the word “prime” in Tekken 3D: Prime Edition.
That’s right. We chose the title to signify that we wanted to offer something that was top quality.
A lot of people do play them at home. It’s easier to play on a handheld because they can play it whenever they want at their own pace, whereas the home console is hooked up to the family TV, so they can’t monopolise it for too long. So people do play on their handheld machines in their homes for a long time, for various reasons. Recently, I’ve been playing Mario Kart 7 and getting in a few races against people in other parts of the world over the Internet before I go to sleep.
Is that so? With this game, you can use the Nintendo 3DS system to play against people on the Internet, or use local play to gather together and play that way. I don’t think there’s ever been a Tekken that offered you so much freedom.
As the places and the opportunities to play the game have increased, there will be increased opportunities for a higher number of people to experience it. It’s really opened up all kinds of possibilities.
Even someone who couldn’t win on their manual dexterity might be able to win by anticipating their opponent’s moves. So that means that people who know the game well but aren’t good at it might suddenly get a lot better.
To close here, I’d like you both to give a message to customers. Could you go first, Ikeda-san?
Sure. Whether you’ve played Tekken before, whether this will be your first time picking it up, or whether you felt that it was a little too hard to get into, please play around with this game for a while. I hope you can see just how much fun it is to use the touch buttons to make aerial combos, and connect with people through the Internet or locally. I hope you’ll see how exciting it is to wonder who it is you’re competing with on the other side of that screen. I also hope you’ll enjoy the movie and that it will make you love Tekken even more. I’ll be happy if you take a look at TEKKEN 3D PRIME EDITION.