What was the first work you did after joining Koei?
But did studying computers in university prepare you for jumping right into video game development?
I was, of course, taken aback at first and I had some difficulty, but I was extremely interested in the work, so things went surprisingly smoothly.
My degree subject was in electronic and computer engineering, so I was thoroughly versed in computers and mathematics. But when I was studying, I thought, “Once I go out into the world, this won’t come in handy.” (laughs)
University study is like that a lot. (laughs) You have to learn a bunch of stuff that makes you think, “What’s this good for?” But later on, almost everyone thinks, “Oh, so this is what it was for!” and “If I’d only known then what I know now, I’d have studied harder!”
Yeah. (laughs) After entering Koei, I thought it was good that I had studied physics and matrix mathematics.
The history of video games is one of new devices coming out one after the other and of new technologies being born one after the other. We developers have had to keep up with that.
For about ten years now, I’ve been walking the fields of programming, participating even in new hardware development and writing lots of programs. I’ve done my work largely out of a desire to do new things with new hardware.
I know what you mean! (laughs) You start grinning just by thinking about what you can do with certain hardware.
I doubt the ordinary person out there can understand, but it’s exciting just to think, “Oh! It’s got this!” and I can’t help grinning. (laughs)