With regard to the two games you are making now, could you first tell me about the new focal point that you want to put forth with Resident Evil: Revelations?
Since we were making Resident Evil for a handheld, we were careful about adding elements specific to handheld gaming. It’s hard to talk about anything we haven’t disclosed yet, though. (laughs) I’d actually like to know what you would like to see in Resident Evil on a portable device. Upon reading this, I’m sure the staff would immediately set to work! (laughs)
(laughs) Use any chance you can get, right? Let’s see... I wonder, for example, what a horror game that you can play in bed before going to sleep at night would be like. This could be a good chance to introduce a new kind of gameplay.
It’s very important to the fans to hear the producer says that he doesn’t view the smaller size of a handheld console as a drawback.
Some who have played the series on a home console may be worried. But I think you can experience the horror and enjoyment in a way unique to handhelds. I know the scenario, but I still run across scary situations when I’m playing it.
Even if you know with your head what comes next, the effects generated by the game’s rawness and contrasts sway your feelings. What did you think when you saw the 3D for the first time?
At first, I was surprised that I didn’t have to wear anything! Then I began to wonder what it would be like to play Super Mario Bros. or what the topography would be like in Xevious.16 I guess I’m part of the older generation. (laughs) 16Xevious: A vertical-scrolling shooting game developed by Namco Ltd. (now Namco Bandai Games Inc.). The arcade game appeared in 1983, and the Family Computer (Famicom) version appeared in 1984 in Japan. Xevious 3D was displayed at Nintendo Conference 2010 as a 3D example of a past title.
That’s the same order as our thoughts! (laughs) We here at Nintendo talked about that a lot, too.
You usually find out how fun video games are by playing them, but with the Nintendo 3DS, you can tell just by looking at them. That was impressive. At the same time, I thought about what I should do with Resident Evil. What’s more, what can and cannot be done with the Nintendo 3DS is becoming increasingly apparent through daily experience.