Samurai Warriors exists because Dynasty Warriors 2 existed, but you didn’t just switch in new characters.
No. If we had made the same thing, just switching the theme, it wouldn’t have been that interesting. So for Samurai Warriors, we thought about focusing on each character and establishing their personalities. In Dynasty Warriors 2, you fight on a wide-open field, but castles are more representative of the Sengoku (Warring States) period, so in Samurai Warriors, we decided to feature castles and the characters surrounding them in order to create a difference.
When we make a Samurai Warriors game, we determine a broad course - which story from which time period we want to portray - and then research the anecdotes surrounding the various historical figures.
No, we never do that. We only arrange it so it becomes more interesting as a game.
I see. Are all of the staff members knowledgeable about the Three Kingdoms and the Sengoku period? Or is there a mix of experts and mere dabblers?
It’s a mix. Some are like walking dictionaries. They go visit castles in their free time! (laughs)
And someone has actually been to see the Red Cliffs, scene of the biggest battle17 in the Three Kingdoms period. 17 The biggest battle in the Three Kingdoms period: The Battle of Red Cliffs. A battle between the armies of Cao Cao and the combined forces of Liu Bei and Sun Quan at the Red Cliffs by the Yangtze River in the year 208 A.D. during the end of the late Han Dynasty in China.
If only experts were making the game, it would become unbalanced, so it’s healthy to have all sorts of people.
You always hear that the winners write history. Even within the historical evidence, there are opposite accounts with regard to the same person depending on interpretation and where it’s presented.