Right.
Ridge Racer 3D allows players to enjoy battles against ghost data gained through StreetPass and it has a massive amount of content. It was first announced at E3 201017, right? 17E3 2010: Electronic Entertainment Expo 2010. A video game-related trade show held in Los Angeles.
This may be a little direct, but I felt like some people may have been disappointed when they saw the first screenshots you released. I thought they got the wrong idea.
But the closer we got to the end of development, the more the visuals improved. Even I wanted to say, “If you could make it look this good, why didn’t you do it sooner?” (laughs) And I’ve thought that about the other games in the series sold on other hardware as well. The Ridge Racer team really takes off in the latter half of development. Why is that?
You mean they don’t want to release a screenshot they may not be able to deliver on?
Yeah. Too honest. Even I get mad about it. The Ridge Racer team tends to want to release something right from the midst of development. Like it’s a progress report! (laughs)
The first thing that we do when developing a Ridge Racer game is make a solid game system environment to serve as a foundation. Then we’re like, “We can do this,” and “Let’s put in this.” At the same time, we prepare for the visuals and so on, and then towards the end we put it all together at once.
I’ve heard from people in the Licensing department that the same kind of thing happens right before shows.
I guess that’s just a characteristic of the Ridge Racer team. (laughs) So you packed everything into Ridge Racer 3D at the end of development. What do you recommend to players?
Ridge Racer isn’t an exactly accurate and true-to-life physical simulation, but rather it puts the sense of speed first. You dare to pursue that aspect in order to strengthen the sense of immersion and the enjoyment by, for example, intentionally applying unrealistic graphics where you could actually make them look photorealistic.