Lastly, I’d like to hear any final comments you may have. First, could you tell fans of previous Warriors games what kind of game SAMURAI WARRIORS: Chronicles is and what they should pay attention to?
Sure. As mentioned earlier, we portray a long story based on history and you get to participate as your own player-character and interact with the warlords, which is a big point, so I hope fans who have played the previous Warriors games all this time will pay attention to that. And even though it’s a handheld game, all the lines are in full voice, and we redid all the scenarios. What’s more, you can swap warlords by using the Touch Screen, so I definitely want players to experience this new Warriors game. And actually, making a two-screen Samurai Warriors was an idea I’d been turning over since long before development for the Nintendo 3DS system.
Oh, I see. You didn’t force yourself to adapt it to two screens for the Nintendo 3DS system, but it was an idea you had already had.
Yes. I keep something like a notebook of ideas. I try to write down new ideas as soon as I think of them, and it was an idea I wrote down a long time ago as something I wanted to do sometime. I thought two screens, one a Touch Screen, was good for always generating that sense of one against many.
And you realised that the time had finally come to use that idea you’d had all this time.
Could you please tell people who are new to the Warriors series what is fun about SAMURAI WARRIORS: Chronicles?
Yes. I want people who have never played the Warriors series before to experience that exhilarating feeling of one against many, which is the core element of the Warriors games. And for Japanese people, the setting is the familiar Sengoku period of 400 to 500 years ago, so they will discover what happened long ago near where they live. You can learn about Japanese history, so I hope players will enjoy that aspect of the game as well.
There virtually isn’t a Japanese person who doesn’t have any interest in or knowledge of the story of the Sengoku period.
You can follow the course of history, and in that respect it’s a rather unique kind of play.
Japanese people - including me - watch things like period dramas on TV over and over, even when they’re about the same historical epoch.
This isn’t exactly the same situation as history being written by winners, but the story sometimes changes drastically depending on the viewpoint of the portrayers and the characters that appear.