Never Stop Communication
The one thing I want to spend time creating with the Nintendo 3DS system is the community. We released two versions on home consoles, and the one thing I’ve continued to say is, “Always continue to make a community for the people here, here and here.” I don’t mean just sales and advertisements. In order to have people actually enjoy the act of “fighting,” they can start off by playing each other face to face. There, they’ll realise something and say, “Yeah, I remember this feeling.” If we manage to get that far, the people around that player will start getting into it, too.
So, that’s why you implemented Channel LIVE! (spectator mode) and voice chat features for the players who aren’t actually fighting.
Yes. With the improved network functionality that the Nintendo 3DS system has, registering Friend Codes from Nintendo will allow you to form a community no matter how far apart you are. Let’s say Capcom wanted to suggest doing something in America. If there are communities all over the place, everyone may come together. They may also bring along their friends, girlfriends and even their kids. That alone will create yet another large community. I think those methods of game creation and the communities are the two mainstays for having fighting games reintroduced to the markets.
At one point, fighting games were engaged in fierce battles with each other, but it seemed they had reached a dead end in their evolutionary path. The number of players had dropped off significantly. But with Street Fighter, I think that has changed. Nintendo had taken the stance of “increasing the gamer population.” We wondered why the consumers who used to play no longer were. We had to understand the reason and try to remove the barriers to get them to pick up an interest once more. We thought we’d be able to change the situation that way. When I hear about your approach today, I think it’s very similar to ours.
I think so, too. Some might describe it as just a matter of efficiency, but I think it’s really important to get through to people.
Yes. When dealing with the consumers as a worker, you always have to put yourself in their shoes. For example, if you were at a restaurant and asked for water, wouldn’t you be mad if they said, “I can’t be bothered to bring it to you, so I want everyone in the restaurant to pass it along the line.” (laughs) A better way to do it is, for example, having a particular leaflet for this person or having a particular display for that person. Depending on how considerate we are to others, I believe it will increase the opportunities for us to be noticed.
That’s very interesting! Generally speaking, games made for hardcore gamers don’t take that approach at all. For example, your Super Street Fighter IV 3D Edition has the feature of “being able to use special attacks with just a tap on the Touch Screen.” Some might even feel that’s a “leeway feature.”
When Nintendo made New Super Mario Bros. Wii27, we made a system called the Super Guide28 for people who just couldn’t pass a stage. We received criticism that it was an “easy mode that beats the game for you.” Your situation is identical, I think. 27 New Super Mario Bros. Wii: An action game released for the Wii console in 2009. 28 Super Guide: When a player dies eight times in a row on a single course, the computer will control Luigi to guide the player on how to beat the course.
Of course, they don’t have to use the Touch Screen. We have stages for consumers who’d actually prefer that. But if we can get people to say, “That looks like fun! I should try it,” it would definitely increase the player population. If you’re the top player, wouldn’t it feel better if you’re ranked high among lots and lots of people?