Thank you for inviting me.
Today I’m talking with Koinuma-san, who is in charge of the Warriors series1 at Tecmo Koei Games.2 Thank you for coming today. 1 Warriors series: A series of games with its roots in the game Dynasty Warriors 2. It consists of 3D action games in which players fight multiple opponents. The series has many games such as Samurai Warriors, Dynasty Warriors: Gundam and Fist of the North Star: Ken's Rage. 2 Tecmo Koei Games Co., Ltd.: The company formed when Koei Co., Ltd. and Tecmo, Ltd. merged in 2010. Headquarters: Yokohama City, Kanagawa Prefecture.
Before we talk about SAMURAI WARRIORS: Chronicles, the new game for Nintendo 3DS I’d like to ask about how you first got into video games. How long ago did you first encounter video games?
I especially liked an arcade game called Head On.3 3 Head On: An arcade game released by SEGA Corporation in 1979, widely recognised as the first dot-eating game ever.
Oh, Head On? There was a maze and you raced your car through it while picking up dots, right?
I have a brother three years older than I am. He took me to an arcade run by the family of one of his friends.
Yes. Even before the Famicom system came out, I was playing Donkey Kong4 and Mario Bros.5 at the arcade. 4 Donkey Kong: An arcade action game that appeared in 1981. The Famicom version appeared in 1983. 5 Mario Bros.: An action game that appeared in arcades in 1983 and was also released the same year for the Famicom system.
I see. So that’s when you became interested in playing video games. When did you start thinking about making them?
I started thinking about making video games in Middle School. Do you know about the magazine “BA(bay)-Maga” that existed back then?
The Internet didn’t exist back then, so monthly magazines were the main source of information. You could try out the programs found in it or mail in programs you had made yourself.
Right. Personal computers were really expensive back then, and I was just in Middle School, so I couldn’t get one. But I imagined programs and wrote them out by hand just for fun. Even though I didn’t know if they would work! (laughs)
I think a lot of people who took an interest in video games back then approached them from the aspect of programming. I’m an example of that myself.