Kingdom Hearts-esque
Now that the series has gone on for so long, I suppose you must have gradually established a “Kingdom Hearts-esque” style.
Or perhaps your team didn’t need to discuss it, because you had a clear vision of what the final product should look like from the very beginning, before a game was even produced?
I think so, yes. We don’t really talk about whether games are Kingdom Hearts-esque or not. Staff are aware that if I say “this is what I want to make”, that means it’s already a Kingdom Hearts game.
Yes... Now, if you’re asking what “Kingdom Hearts-esque” means, one of the things it involves for me is a sense of depth.
I hope people feel a sense of depth when they enter the world of Kingdom Hearts. I don’t want it to look like we’ve just made something flimsy and superficial, and are just trading off the Kingdom Hearts name.
So it’s not just a matter of sticking the world and the characters into the game?
No, it’s not. I really don’t give much thought to that, to be honest... What really matters is the “setting” of the game – and that is not necessarily something that can be seen on the surface.
Tell me, when you actually revealed this game to the public and watched their reactions, what kind of responses did you observe, Nomura-san?
When the game was first announced in Los Angeles24, I was sitting on the first floor, watching you make the presentation. The title came up on the screen behind you, and I could see the audience getting really excited. “Thank goodness...” I thought. It was a real relief. 24 The game was first announced at E3 2010. E3 in an abbreviation of “Electronic Entertainment Expo”, a video game trade fair held annually in Los Angeles.