Thank you for inviting me.
Today, I would like to ask about DEAD OR ALIVE Dimensions3 and how Team Ninja makes its games. 3DEAD OR ALIVE Dimensions: A Nintendo 3DS game scheduled for release on May 19, 2011 in Japan (European release date is May 20, 2011).
When I was in year two of primary school, I visited an older cousin of mine who had a Famicom system. It was so much fun to play that my little brother and I couldn’t pry ourselves away from it. Our parents promised to buy us one, so we did eventually stop playing and leave. (laughs)
Yeah. (laughs) Later, my parents bought us our first video game console -the Famicom system - and Super Mario Bros.4 4Super Mario Bros.: An action game released for the Family Computer (Famicom) system in September 1985 in Japan.
I think that was a time when not just I but children all throughout Japan were suddenly obsessed with the Famicom system. In any case, everything about it was fun.
That was a time when it was incredibly mysterious and fun simply to have something you control moving around inside the television.
Yes, that’s right. My generation encountered the Famicom system in primary school, and the Super Famicom system came out before high school, so games were released almost as if keeping pace with us as we got older.
Yes. Back then, people said that children who played video games would grow up “wrong”. I’ve been playing games forever, and now I’m 31. I would be happy if I could serve as proof that you can turn out to be a decent adult even if you play video games! (laughs) Now I work in video games, and I don’t feel like I ever hesitated along the way.
I thought that in primary school. Back then, Famicom games were like something that just fell from the sky. Everyone at school did know, however, about Yuji Horii5, creator of Dragon Quest.6 We wondered what kind of person he was and realised that someone actually makes video games. 5Yuji Horii: Creator of the Dragon Quest series. 6Dragon Quest: An RPG video game released for the Famicom system in May 1986 in Japan.
You noticed for the first time that video games are actually made by someone. The job of game designer must have sounded like a dream occupation.
That’s right. I sensed in my own childish way that if I didn’t study hard, I wouldn’t be able to make video games.