Did you then go to Disney’s offices for a meeting?
Are you the type of person who visualises what you want to make before starting work on it, then?
Yes, I am. In fact, I’d already visualised the game within a 3D space, and this was taking shape in my mind when I went to see Disney. Of course, they had their own ideas and asked us if we’d be interested in making a variety of their ideas into a game.
You wanted to borrow Disney’s characters in order to make a new game that could compete with Mario 64, and you already had a vision of what this game would look like. I suppose their ideas didn’t fit in with this vision.
They didn’t, no. In the end, I actually stopped a presentation halfway through. We didn’t have that much time, and it looked like it was all going to get taken up by various Disney presentations. So, I interrupted them and told them the conclusion by saying, “I won’t make such games.”
Yes, they were certainly surprised. (laughs) However, since I did not understand what they were saying in English, I decided not to care too much about that, and told them about my primitive idea for Kingdom Hearts: all-new characters going on a journey through the worlds inhabited by Disney characters. I visited their place several times afterward. In the first meeting, I showed them a design document with a picture of Sora, the main character from the game. I’d drawn him carrying a weapon that looked like an enormous chainsaw. “What on earth is this!?” they said.
When I told them it was a chainsaw, they looked really shocked - absolutely speechless. (laughs) They were looking at the design document, probably saying “this is terrible!” and so on. It was all in English, though, so I didn’t understand a word.
Yes. (laughs) Sora went through a lot of fine-tuning before becoming the character he is now.
But Disney did eventually accept the character? The one that had originally rendered them speechless?
Perhaps the people on the Disney side were looking for new ideas and changes. After all, quite a few people have become fans of Disney as a result of Kingdom Hearts. The fact that you’ve been able to make Kingdom Hearts for a decade must attest to the fact that Disney is recognising its importance.
They always say that Kingdom Hearts is very important to them, and I’m very happy about that.