So Koinuma-san, the subtitle this time is Chronicles. Why is that?
The first thing we decided this time was to unravel the thread of history of the Sengoku period. An awful lot happened from the beginning of the Sengoku period to the beginning of the Edo period, so we decided to follow that long history. The game is made so that if you clear it, you can study the overall history of the Sengoku period and what happened on which battlefields.
It begins with the Kawagoe Night Battle in 1546. At that time, Ujiyasu Hojo, Yoshimoto Imagawa and Shingen Takeda had formed a triple alliance. From that time on, the Toyotomi clan declines, culminating in the summer campaign of the siege of Osaka in 1615.
The real thrill of the series so far has been the exhilaration of playing as your favourite warlord. Did a debate break out over players playing an alternate self?
The main characters are the warlords, of which there are over 40 this time. Not everyone will like all 40, so the player-character doesn’t address others, but can be talked to, with the warlords asking him or her questions and so on.
It’s easier for players to put themselves into the player-character if they aren’t distinguished too much.
Right. I hope players feel like they are talking directly with the warlords. And this time there are over 30 scenarios, the most ever for a Warriors game played as a single character. And until now, when you switched to another character, you had to develop them from their base stats, but this time the player-character continually advances, so you can enjoy the scenario much longer than ever before.
By portraying the longer Sengoku period, more warlords appear, and there are more events, so it’s bigger than ever before.