Could you tell me about the story?
We decided at the very beginning on a serial drama format. There’s a method called a cliffhanger.12 It means ending a cutscene and making you wonder what happens next, with short scenes that follow one after the other, while showing quick, different plotlines unfolding for different characters. We wanted to try that this time. 12Cliffhanger: A dramatic technique that ends a scene right in the middle of a desperate situation in order to keep the audience interested.
Yes. We created 12 scenarios that we wanted to end a certain way in a specific situation and had the scriptwriters link them together. Some got cut out that wouldn’t fit no matter what, though. During the development process, the story writing and game development ran practically in parallel so being able to make changes as we were making the game had a big influence on how each of the stages turned out. Hori-san made lightning-fast decisions when it came to sorting things out.
We recognised each other’s strengths and did a good job of dividing up the work, with what I could entrust to Hori-san going to him, and pulling it all together going to Nakanishi-san.
But don’t Resident Evil stories tend to end with something absolutely unbelievable? (laughs)
But you subtly build upon something that seems possible, so as you’re playing, you get drawn into the world.
That’s right! (laughs) That’s our traditional art, you might say, carried on since the early days of the series. And we’ve done it this time, too.
In the latter half, we tend to be like, “As long as it’s fun, it’ll be fine!” (laughs)
Capcom is always like that. We make the main events interesting and then fill in the gaps with forced logic.
This time, the contribution of the sound to playing horror is considerably high. Now we can finally hear from Suzuki-san.
Thank you! (laughs) When I saw the first trailer at E3, I thought it was incredible, so I nominated myself and joined the team. I made a conscious effort to create rich sound effects and music to stand up to the graphics. Our concept was to go back to old-style horror, so in conformity with that, we generated a mysterious feeling with the music, and sometimes left out music and used only sound effects.
Yes. When I heard from Nakanishi-san that it was going to be like a foreign TV series, I made some catchy theme music. And I put recurring theme music into the first flashback scene and brief transitional clips and so on.