Is that how you went knocking on NAMCO’s door?
I was going to apply to KONAMI, but (in Japanese, ) their names are both composed of three katakana characters, so I got confused and applied to NAMCO! (laughs)
Yes! A friend of mine was working at KONAMI. I told him I was thinking about getting into the gaming industry and he said I should give it a shot. At the time, KONAMI was headquartered in Kobe.
(laughs) So if you hadn’t dialled the wrong number, you might not be sitting here today. (laughs)
The person I spoke to in Human Resources was really helpful. When I first called, I said I wanted to work in design. He said they weren’t hiring for that position, but they had an opening in marketing.
I asked what kind of work it was, and he said that if I wanted to do design work, store design was a possibility. He suggested I apply for that, and I said it might not be for me.
From there they were able to put you in game development. If that person had just said they weren’t hiring and hadn’t said there was an opening in marketing, you wouldn’t have sent in the forms.
In general, human beings only reach the present via a string of chance connections chosen by fate. But in your case, I feel like the degree of chance was really high! (laughs)
I suppose so! (laughs) AND if I take out the part about the wrong number, there’s a perfect connection from Pac-Man to NAMCO! (laughs)
To go back even further, there’s a perfect connection with Xevious, which you played at the video arcade as a child! (laughs)
You’re right! (laughs) After that, I also played Steel Gunner6 and Final Lap.7 I hardly played anything but NAMCO games back then, and in the end that was alright. 6Steel Gunner: A gun-shooting game that appeared in arcades in 1990. Developed by NAMCO Ltd. (now NAMCO BANDAI Games Inc.). 7Final Lap: A racing game that appeared in arcades in Japan in 1987. Developed by NAMCO Ltd. (now NAMCO BANDAI Games Inc.).
A shooting-style arcade game called Air Combat.8 I thought NAMCO was a really interesting company, because when I first joined, they made me practice for ages using a 2D graphics tool. 8Air Combat: A flight shooting game that appeared in arcades in Japan in 1992. Developed by NAMCO Ltd. (now NAMCO BANDAI Games Inc.). It was later released for a home console under the same title.