Now then, I’m finally going to ask you about the Nintendo 3DS system. (laughs) When you first saw the Nintendo 3DS system, what was your impression of it?
I actually wasn’t there when it was first showcased. That was when I was really busy. (laughs) The Street Fighter team was getting ready to distribute Street Fighter IV as an iPhone app around that time. This one was also a very easy-to-use version that people could just pick up and play. But I didn’t feel that it had reached out to a sufficient number of people. That’s when I got a Nintendo 3DS system and came to the conclusion, “This will definitely work.”
You started a bit later than everyone else, but it’s going to be one of the launch titles. I really sensed a strong passion and motivation in you.
I think we declared that Super Street Fighter IV would be a part of it to Nintendo about two or three weeks before the E3 2010.29 (laughs) I got motivated and started by making something we could release at E3. What really drew me to the Nintendo 3DS system was the fact that it had many more features than just the stereoscopic display. One of the examples is its network functionality. 29 E3 (Electronic Entertainment Expo): A video game-related trade show held in Los Angeles.
Your wish to expand the community, just as you mentioned, was very compatible with what you can do with the Nintendo 3DS system, wasn’t it?
Yes. I think the 3D display is one of the “entrances” that attracts people’s attention. But I saw how the Nintendo 3DS system has many other features. With so many functions, I believed you’d be able to communicate in a variety of ways through Nintendo 3DS games. And I hope to do it with Street Fighter. I’m willing to try out any number of ways to accomplish that.
Not only is there the draw of being able to see things in 3D, you’ve added a number of other features that may become a topic for public discussion, and this title put itself very naturally into the flow of the Street Fighter revival project. I can tell that the Capcom team is very adamant about implementing the wireless features. The tech staff of Nintendo had to match your enthusiasm. It was a very challenging but interesting job.
I was very excited at the time. We were wondering how far we could push the envelope on something that wasn’t yet complete.
Just the other day, when deadlines were coming up, I was told that we could also work in conjunction with the internal pedometer of the Nintendo 3DS system. I really wished they had told me that sooner. Right away, I changed the system to link it with the currency coins you’ll use to buy the figures. (laughs)
You’re a programmer too, so you’re able to see what’s possible and what isn’t in that limited time span.
Yes. There’s no risk in that regard. But to tell you the truth, I was really nervous when staff members in the hardware and OS departments at Nintendo and Capcom were in a situation where they were saying “it’s supposed to be like this, but we’re not sure!” At that moment, it made me think, “Yes! Yes! This is what development is all about!” (laughs)
That goes with the territory for hardware launch titles. I think that’s the essence of it.