It’s my pleasure to be here.
Thank you for coming. Today, we’re going to talk about Ridge Racer 3D, of course, but I’d also like to talk about a number of other things, including what serves as the backbone for you in your work.
Before you joined NAMCO (now NAMCO BANDAI Games Inc.)1, when and how did you first encounter video games? 1NAMCO (now NAMCO BANDAI Games Inc.): A company founded in 1955 that develops video game software and operates video arcades. In 2006, it merged with the video game development division of BANDAI Co., Ltd. and restarted under the name NAMCO BANDAI Games Inc.
I first encountered video games at a video game arcade. But I had always loved films. My house was in Nishinomiya in Hyogo Prefecture, but I would go all the way to Osaka to see films.
That started roughly when I was in my last year of primary school and continued until about my fourth year of secondary school. My school had a rule that primary and secondary students couldn’t go from Nishinomiya to Osaka for fun, but my father was running a sushi restaurant in Osaka, so I could go if I said I was going to help out at the restaurant. I saw Jaws2 once, and that made me love films, so I started going to the cinema all the time, without even bothering to check the film times. 2Jaws: An American film about a giant man-eating shark. Directed by Steven Spielberg and released in 1975.
Yes. Sorry for the huge digression! (laughs) But that’s how I encountered video games.
I was obsessed with Xevious.3 But I wasn’t any good at first, so the game would be over right away. I gradually got better, and was able to play for around one hour... 3Xevious: A shooting game developed by NAMCO Ltd. (now NAMCO BANDAI Games Inc.). The arcade game appeared in Japan 1982, and the Famicom (NES) version appeared in Japan in November 1984.
You got to where you could play for a whole hour on just 100 yen. Would you watch just any kind of film?
So, while you learned the appeal of video games, you watched lots of films and became enamoured of their appeal, so it’s no wonder you went into the film industry.