A difficult problem for us, as well as Nintendo, is how to communicate the appeal of 3D to customers.
I want to continue putting effort into having everyone see the real thing for themselves. I think it’s important to create a situation in which one person gets their hands on a Nintendo 3DS and says, “It really is 3D!” and then one after the other more people say, “You have to see it to believe it!” That’s one reason we put in so much built-in software. For example, the reason we had Nintendo 3D Camera and AR Games built in on the system was because we wanted as many people as possible to experience them.
So rather than Nintendo presenting it through media channels - which is the conventional way - it’s important that people show it to each other.
In that respect, it might be good if there was some way a horror game like Resident Evil could be seen and enjoyed together by people around the player in order to share the frightful experience.
The games in the Monster Hunter series19 and Pokémon20 series, which were social phenomena, were like that. When lots of people around you are playing, you can’t help but get involved, even if you didn’t feel like it before. So I think it would be significant if the spread of the Nintendo 3DS system ended up increasing opportunities for introducing more appealing franchises to people who don’t know about them. 19Monster Hunter series: The first instalment of this hunting action game series was released by Capcom Co., Ltd. in 2004. 20Pokémon series: The first instalment in this series, which consisted of Pokémon Red Version and Pokémon Blue Version, was released in 1996 in Japan and in 1999 in Europe.
Lastly, could you tell us what is appealing about Resident Evil: Revelations and Resident Evil: The Mercenaries 3D for the Nintendo 3DS system?
Sure. Resident Evil: Revelations is your traditional Resident Evil game with the fear element front and centre, while Resident Evil: The Mercenaries 3D has lots of hardcore action in 3D. Stages from Resident Evil 4 and Resident Evil 521 appear, recreated with incredible precision, so it stands up well to a home console game. 21Resident Evil 5: A survival horror game released in 2009. Known as Biohazard 5 in Japan.
So the kind of shooting action players once experienced on their home console is now available in the palm of their hand.
That’s right. I hope players will try it out and realise just what can be done with Nintendo 3DS, also paying attention to the 3D. Resident Evil: Revelations is coming a little bit further down the line, but I hope players will experience true terror even on a handheld.
By carrying around a fully-fledged Resident Evil game, now you can experience its contrast between fear and release anywhere.
Many players are in their 30s and 40s and don’t have time to play video games at home. They can play a handheld while commuting, though, so there are more possibilities with the Nintendo 3DS system. This may just be my own personal feeling, but for a while I didn’t feel like we were really in the 21st Century, but now I’m beginning to feel like we are! (laughs)