DEAD OR ALIVE Dimensions will soon go on sale. I’ve heard that it features a stage from METROID: Other M.
Yes. Team Ninja and Nintendo developed METROID: Other M before this, so this time we collaborated on one of the stages. A character named Ridley comes out breathing fire, and if you fall off the stage, you get caught.
It’s like another dimension, so you’re thinking, “Are we going to fight here?” (laughs)
Lastly, I’d like to ask if there are any new ways that you would like to make use of the Nintendo 3DS system in the future.
This time, we used the 3D for presenting the game, but next time I want to make software that involves 3D in the game design. When I read Miyamoto-san’s interviews, I realised that he designs games that can only be accomplished in 3D. Like games that involve jumping into the distance.
When I played Pilotwings Resort21, the 3D made it much easier to play, like when you go through rings. 21Pilotwings Resort: A sky sports game released for the Nintendo 3DS system on April 14, 2011 in Japan.
I do think it’s true that with the Nintendo 3DS system you can do things that you couldn’t previously. It’s a revolution unlike any other since the advent of polygons, so I’m excited about seeing how game presentation and gameplay will change.
Yes. As a gamer myself, I’m looking forward to seeing what kinds of new games will appear for the Nintendo 3DS system. And as a developer, I want to challenge myself in the kinds of games that I make.
I’m excited about someone opening the door, so that later on people will say, “That game changed everything about the way we design games.”